Hebt u een vraag over DigiD? Bent u het wachtwoord bijvoorbeeld vergeten en kunt u niet inloggen? Of wilt u zaken met de overheid liever niet digitaal regelen? Op deze pagina helpen wij u verder met uw vragen over DigiD.
DigiD
Mijn vraag gaat over
Ik ben mijn inloggegevens van DigiD kwijt
Ik ben mijn inloggegevens van DigiD kwijtBent u uw gegevens om in te loggen via DigiD kwijt of vergeten? Dat is vervelend: u kunt dan niet inloggen op websites van de overheid. Omdat uw inloggegevens privé zijn, kunt u deze niet opvragen.
U moet daarom opnieuw een DigiD aanvragen. U krijgt dan nieuwe inloggegevens. Dit kan even duren. Wilt u snel iets regelen met een overheidsinstantie? Neem dan contact op met die instantie. De medewerkers kunnen met u meedenken over een oplossing.
Wat kan ik zelf doen?
Komt u er met de instantie niet uit?
Ik kan niet namens iemand anders inloggen met DigiD om iets te regelen
Ik kan niet namens iemand anders inloggen met DigiD om iets te regelenWilt u voor iemand anders inloggen op DigiD en lukt dit niet? Dat is vervelend. Maar u kunt niet zomaar voor iemand anders inloggen. Een DigiD hoort namelijk bij één bepaalde persoon.
Iemand anders kan u wel machtigen om zaken met de overheid te regelen. Hiervoor hebt u dan niet de DigiD-gegevens van diegene nodig. Niet alle overheidsinstanties werken met machtigingen. Op de website van DigiD kunt u bekijken welke instanties dit wel doen.
Wat kan ik zelf doen?
Komt u er met de instantie niet uit?
Ik woon in het buitenland en ik wil een DigiD aanvragen
Ik woon in het buitenland en ik wil een DigiD aanvragenWoont u in het buitenland en wilt u een DigiD aanvragen? Dat kan, als u de Nederlandse nationaliteit hebt. U hebt wel een activeringscode nodig om uw DigiD te activeren. Hebt u het aanvraagformulier ingevuld? Dan ontvangt u een baliecode per sms en e-mail. U kunt vervolgens uw activatiecode ontvangen door te videobellen met Nederland Wereldwijd. Kunt u niet videobellen? Dan kunt u met uw baliecode binnen 30 dagen uw brief met DigiD-activeringscode ophalen bij een van de DigiD-balies.
Wat kan ik zelf doen?
Komt u er met de instantie niet uit?
Ik wil mijn zaken met de overheid liever niet digitaal regelen
Ik wil mijn zaken met de overheid liever niet digitaal regelenVindt u het lastig of vervelend om uw zaken met de overheid digitaal te regelen? Wilt u liever bellen, of een brief sturen? Dat kan vaak ook. Maar het verschilt per instantie wat er mogelijk is. Neem daarom contact op met de instantie met wie u iets wilt regelen. De medewerkers kunnen met u meedenken over een oplossing. Op de website van de instantie vindt u een adres, e-mailadres of telefoonnummer.
Komt u er samen met de instantie niet uit of loopt u vast? Dan mogen wij u verder helpen.
Wat kan ik zelf doen?
Komt u er met de instantie niet uit?