De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en de Dienst Wegverkeer (RDW). Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij de RDW.
Hebt u een klacht over de RDW?
Probeer uw vraag of kwestie eerst met de RDW zelf op te lossen. Op de website vindt u veel informatie, en ook bellen of schrijven kan helpen. Een officiële klacht moet behandeld worden, en u krijgt hierop altijd een reactie. Neem contact op met de RDW.
De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan de RDW.
Als u er niet uitkomt met de RDW
Loopt u vast bij de RDW? Bijvoorbeeld doordat zij afspraken niet nakomen? Of u geen reactie op een brief of klacht krijgt? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag. Een klacht over de RDW mogen wij alleen behandelen als u eerst zelf bij de RDW hebt geklaagd. We zullen u in elk geval laten weten wat we voor u kunnen doen.
Dien dan online bij ons een klacht in of bel gratis met 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.
Taken RDW
De RDW zorgt ervoor dat mensen veilig en vertrouwd de weg op kunnen. De RDW houdt zich onder meer bezig met rijbewijs verlengen, auto schorsen, RDW-keuring en apk-keuring.
Hebt u een klacht of vraag over de RDW en komt u er niet uit? De Nationale ombudsman helpt u graag op weg.