
Hebt u een vraag voor de RDW over een boete? Krijgt u bijvoorbeeld een boete voor een voertuig dat u niet meer hebt? Of bent u het niet eens met een boete? De Nationale ombudsman helpt u graag verder. Op deze pagina leest u hoe.
Hebt u een vraag voor de RDW over een boete? Krijgt u bijvoorbeeld een boete voor een voertuig dat u niet meer hebt? Of bent u het niet eens met een boete? De Nationale ombudsman helpt u graag verder. Op deze pagina leest u hoe.
Hebt u een boete gekregen omdat uw voertuig niet verzekerd of APK-gekeurd is? Terwijl dit voertuig gestolen of gesloopt is? Dat is erg vervelend. Maar: zolang het voertuig op uw naam staat, bent u verantwoordelijk voor de verzekering en APK ervan. Het is dan belangrijk om te zorgen dat u geen nieuwe boetes krijgt.
Stel uw vraag eerst aan de RDW zelf. Komt u er samen niet uit of loopt u vast bij de RDW? Dan mogen wij u verder helpen.
Hebt u een boete gekregen omdat uw auto niet verzekerd is? Of omdat de auto geen geldige APK heeft? Dat is vervelend. Als u het niet eens bent met de boete, kunt u er bezwaar tegen maken. Dit heet ‘in beroep gaan’.
Zorg dat u op tijd bezwaar maakt: binnen 6 weken nadat u de boete hebt gekregen. Op de boete ziet u hoe u uw bezwaar opstuurt naar de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM).