Mevrouw V. dient een klacht in bij het UWV. In de klacht doet zij ook een verzoek om schadevergoeding. De klacht wordt afgehandeld. In de klachtafhandeling wordt aangegeven dat het verzoek om schadevergoeding naar de desbetreffende afdeling is gestuurd. Tien maanden later heeft zij nog steeds geen reactie op haar schadeclaim. Zij neemt contact op met de Nationale ombudsman. De Nationale ombudsman vraagt het UWV om het verzoek af te handelen. Het UWV laat weten dat er iets fout is gegaan; het verzoek om schadevergoeding is niet in behandeling genomen. Het UWV zegt zorg te dragen voor een snelle afhandeling van het verzoek. Weer vijf maanden later blijkt dat mevrouw V. nog steeds geen reactie heeft op haar verzoek. De Nationale ombudsman stelt een onderzoek in.
2016/059 UWV dient proces van beoordeling schadeclaim zorgvuldig te laten verlopen
2016/059
Instantie: UWV
Klacht:
behandelingsduur van een verzoek om schadevergoeding
Oordeel:
Gegrond