Meneer heeft een schuld bij de deurwaarder. Deze ligt er al lang. De afgelopen jaren heeft meneer niets gehoord van de deurwaarder, tot er opeens beslag wordt gelegd op zijn loon (loonbeslag). Meneer dient een klacht in en het blijkt dat de deurwaarder al eerder een e-mail heeft gestuurd met het voorstel voor een betalingsregeling. Meneer heeft deze e-mail nooit ontvangen. Omdat de deurwaarder geen reactie kreeg, is het loonbeslag gelegd. Meneer vindt dit onterecht. Hij vindt dat de deurwaarder meer moeite had moeten doen om contact met hem te krijgen. De Nationale ombudsman stelt vragen aan de deurwaarder. Het blijkt dat er de afgelopen jaren altijd alleen maar per e-mail gecommuniceerd is. En dat e-mails de ene keer wel en de andere keer niet beantwoord werden. Er kwam geen foutmelding. De deurwaarder vindt dat hij niet had kunnen weten dat de e-mail niet zou zijn aangekomen. De Nationale ombudsman kan dit volgen. En vindt het daarom terecht dat de beslagkosten niet worden teruggedraaid. Wel heeft de deurwaarder het beslag omgezet in een betalingsregeling. Meneer betaalt nu maandelijks een vast bedrag af.