"Als het gaat om professionaliteit van klachtafhandeling, dan hebben we van alles te vertellen aan klachtbehandelaars bij ministeries, de politie, het UWV, over hoe klachten het beste kunnen worden behandeld." Reinier van Zutphen in gesprek met het Nederlands Tijdschrift voor Bestuursrecht.
In het interview in de editie van maart 2018 spreekt Van Zutphen overheden aan op hun klachtbehandeling. "Onze centrale boodschap is: dichter bij de burger. Wij hoeven als Nationale ombudsman niet zelf dicht bij al die 17 miljoen Nederlanders te staan, maar degene die met het probleem van de burger wordt geconfronteerd, die wel. Daar is onze boodschap: wees er snel bij en probeer ervoor te zorgen dat er een echte oplossing komt voor de klacht."
Klachtbehandeling
Van Zutphen bespeurt een grote bereidheid bij de overheid om hun klachtbehandeling te professionaliseren. "Ze staan in de rij om te praten over onze ‘Visie op professionele klachtbehandeling’, er is meer ontvankelijkheid."
Lees via deze link het hele artikel uit het Nederlands Tijdschrift voor Bestuursrecht uit maart 2018.