
De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en de Belastingdienst. Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij de Belastingdienst.
Hebt u een klacht over de Belastingdienst?
Dien dan eerst een klacht in bij de Belastingdienst. Wij mogen van de wet namelijk alleen klachten behandelen in de ‘tweede lijn’. Dus pas nadat u geprobeerd hebt het probleem met de Belastingdienst zelf op te lossen. Hoe u dat doet? U kunt gratis bellen met de BelastingTelefoon: 0800 - 0543, een online klachtenformulier invullen of een brief schrijven. Dien een klacht in bij de Belastingdienst of maak bezwaar bij de Belastingdienst.
De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan de Belastingdienst.
Als u er niet uitkomt met de Belastingdienst
Loopt u toch vast bij de Belastingdienst, dan helpen wij u graag verder. Bijvoorbeeld als de Belastingdienst gemaakte afspraken niet nakomt. Of als u geen reactie op een brief of ingediende klacht krijgt. Of als ze u onvriendelijk te woord staan of niet terugbellen.
Dien dan online bij ons een klacht in of bel gratis met 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.
Taken Belastingdienst
De Belastingdienst heeft verschillende taken. Zo zorgt de Belastingdienst dat mensen die in Nederland wonen of werken belasting betalen. Zoals inkomstenbelasting.
Hebt u een klacht over de Belastingdienst, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg.