Keuring

""

Hebt u een vraag voor de RDW over een keuring? Vindt u de kosten onduidelijk, of kreeg uw auto gebreken na een APK? Op deze pagina helpen wij u verder met uw vraag of klacht.

Mijn vraag gaat over

  • Ik vind de kosten voor de RDW-keuring niet duidelijk

    Hebt u uw auto of ander voertuig laten keuren bij een keuringsstation van de RDW? En vindt u de bedragen op de rekening niet duidelijk? Dat is vervelend.

    De kosten voor de keuringen door de RDW staan in de Nederlandse wet. Die liggen dus ook vast. Maar de RDW moet wel goed kunnen uitleggen waar de kosten precies voor zijn. U kunt daarom vragen om uitleg van de rekening. Bent u niet tevreden met de uitleg van de RDW? Dan kunt u hierover bij de RDW zelf een klacht indienen.

    Stel uw vraag eerst aan de RDW zelf. Komt u er samen niet uit of loopt u vast? Dan mogen wij u verder helpen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555

  • Mijn auto is APK-gekeurd, maar kreeg snel daarna gebreken

    Is uw auto stuk gegaan, terwijl hij vlak daarvoor goedgekeurd werd voor de APK? Dat is vervelend, zeker als u kosten moet maken voor reparatie.

    U kunt bij de RDW doorgeven dat u twijfelt of de auto wel goedgekeurd had mogen worden. Als u het niet eens bent met de goedkeuring, kunt u bij de RDW ook bezwaar maken tegen de keuring. Doe dit wel op tijd, en laat de gebreken waar het om gaat nog niet repareren.

    Stel uw vraag eerst aan de RDW zelf. Komt u er samen niet uit of loopt u vast bij de RDW? Dan mogen wij u verder helpen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555