Van 8 november tot en met 11 november is een team van de Nationale ombudsman en de Kinderombudsman weer op Bonaire voor spreekuren. Inwoners kunnen dan gratis langskomen om een vraag te stellen of een klacht in te dienen over (overheids)instanties.
Mensen met vragen of klachten over bijvoorbeeld het Openbaar Lichaam, de Belastingdienst, politie, IND, de kinderopvang of school, kunnen op het spreekuur langskomen.
De spreekuren zijn op de volgende momenten:
- Woensdag 8 november van 09.00-11.30 uur, Jong Bonaire
- Donderdag 9 november van 14.30-16.30 uur, Fundashon Cocari, Rincon
- Zaterdag 11 november van 09.00-11.30 uur, Jong Bonaire
Bij alle spreekuren kan Nederlands, Papiaments, Spaans of Engels worden gesproken.
Klacht of vraag indienen altijd mogelijk
Mensen die de spreekuren niet kunnen bezoeken, kunnen hun vraag of klacht ook indienen op andere manieren.
Bij de Nationale ombudsman:
- Telefonisch via +31 70 356 35 63 (bereikbaar op werkdagen tot 11.00 uur)
- Via WhatsApp naar nummer +31800 33 55 555
- Via het klachtenformulier op onze website
Bij de Kinderombudsman:
- Telefonisch via +31 70 8506 995 (bereikbaar op werkdagen tot 11.00 uur)
- Via WhatsApp naar nummer +31 6 27 24 52 79
- Door te mailen naar ombudswerk@kinderombudsman.nl
Dit bericht staat in het Papiamentu op de website van de Nationale ombudsman.