De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO). Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij het LBIO.
Hebt u een klacht over het LBIO?
Probeer uw vraag of kwestie eerst met het LBIO zelf op te lossen. Op de website van het LBIO vindt u algemene informatie. U kunt ook een klacht indienen bij het LBIO zelf. Een officiële klacht moet namelijk behandeld worden, en u krijgt hierop altijd een reactie.
Neem contact op met het LBIO.
De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan het LBIO.
Als u er niet uit komt met het LBIO
Loopt u vast bij het LBIO? Bijvoorbeeld doordat het LBIO afspraken niet nakomt? Of krijgt u geen reactie op een brief of klacht? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag. Een klacht over het LBIO mogen wij alleen behandelen als u zelf bij het LBIO hebt geklaagd. We zullen u in elk geval laten weten wat we voor u kunnen doen.
Dien dan online bij ons een klacht in of bel 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.
Taken LBIO
Het LBIO int alimentatie als deze niet wordt betaald. Het LBIO mag hiervoor informatie opvragen bij andere overheidsinstanties. Ook mag het LBIO beslag leggen op iemands loon of een uitkering als dat nodig is.
Hebt u een klacht over het LBIO, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg.