De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en het CJIB. Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij het CJIB.
Hebt u een klacht over het CJIB?
Dien dan eerst een klacht in bij het CJIB. Wij mogen van de wet namelijk alleen klachten behandelen in de ‘tweede lijn’. Dus pas nadat u geprobeerd hebt het probleem met het CJIB zelf op te lossen. Hoe u dat doet? U kunt op de speciale klachtenpagina van het CJIB alles lezen over hoe u een klacht indient. Dien een klacht in bij het CJIB.
De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan het CJIB.
Als u er niet uitkomt met het CJIB
Loopt u toch vast bij het CJIB, dan helpen wij u graag verder. Bijvoorbeeld als het CJIB gemaakte afspraken niet nakomt. Of als u geen reactie op een brief of ingediende klacht krijgt. Of als ze u onvriendelijk te woord staan of niet terugbellen.
Dien dan online bij ons een klacht in of bel gratis met 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.
Taken CJIB
Het CJIB zorgt dat boetes betaald worden, en dat straffen van de rechter worden uitgevoerd. De meeste mensen kennen het CJIB van de verkeersboetes. Die krijgt u bijvoorbeeld als u te hard rijdt. Het CJIB stuurt de rekening om de boete te betalen. Het CJIB hoort bij het ministerie van Justitie en Veiligheid.
Hebt u een klacht over het CJIB, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg.