Een schade-expertisebedrijf diende namens een inwoner een schadeclaim in bij het IMG. Het IMG wijst die schadeclaim toe en maakt de schadevergoeding over. De inwoner ontvangt het geld niet. Er blijkt een verkeerd rekeningnummer gebruikt. Het bedrijf diende daarop een klacht in bij het IMG en verzoekt het IMG om de schadevergoeding nogmaals en dan op de juiste bankrekening over te maken. Het IMG laat weten eerst uit te zoeken wat er misging. Het bedrijf diende vervolgens een klacht in bij de Nationale ombudsman. De ombudsman verzocht het IMG om duidelijkheid. Uit het eigen onderzoek van het IMG bleek vervolgens dat het schade-expertisebedrijf een verkeerd rekeningnummer heeft doorgegeven aan het IMG. Dit rekeningnummer was van een andere inwoner, die eerder ook door het bedrijf was bijgestaan. Het IMG adviseerde het schade-expertisebedrijf om contact op te nemen met die andere inwoner met het verzoek het geld terug te betalen. Het IMG wilde het geld niet nogmaals overmaken. Het bedrijf was het daar niet mee eens. Het vond dat het IMG moest proberen het geld bij de andere inwoner terug te vragen omdat het IMG het geld ook had overgemaakt.
De Nationale ombudsman kon het IMG volgen in haar beslissing om het geld niet nogmaals over te maken en dat het aan het schade-expertisebedrijf was om de andere inwoner te verzoeken het geld terug te betalen. Omdat het niet aan het IMG te verwijten is dat het bedrag op een verkeerd rekeningnummer was overgemaakt verklaarde de Nationale ombudsman de klacht ongegrond.