De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en de Raad voor de Kinderbescherming. Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij de Raad voor de Kinderbescherming.
Hebt u een klacht over de Raad voor de Kinderbescherming?
Probeer uw vraag of kwestie eerst met de Raad voor de Kinderbescherming zelf op te lossen. Op de website van de Raad voor de Kinderbescherming vindt u algemene informatie. U kunt ook een klacht indienen bij de Raad voor de Kinderbescherming zelf. Een officiële klacht moet namelijk behandeld en beantwoord worden. Neem contact op met de Raad voor de Kinderbescherming.
Als u er niet uit komt met de Raad voor de Kinderbescherming
Loopt u vast bij de Raad voor de Kinderbescherming? Bijvoorbeeld doordat de Raad afspraken niet nakomt? Of krijgt u geen reactie op een brief of klacht? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag. Een klacht over de Raad voor de Kinderbescherming mogen wij alleen behandelen als u zelf bij de Raad voor de Kinderbescherming hebt geklaagd. We zullen u in elk geval laten weten wat we voor u kunnen doen.
Dien dan online bij ons een klacht in of bel 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.
Taken Raad voor de Kinderbescherming
De Raad voor de Kinderbescherming doet onderzoek naar de situatie van kinderen. Op verzoek van de rechter of een instantie als Veilig Thuis. Zodat de Raad voor de Kinderbescherming advies kan geven over bijvoorbeeld een omgangsregeling, of maatregelen om kinderen te beschermen.
Hebt u een klacht over de Raad voor de Kinderbescherming, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg. Waar heeft uw vraag of klacht mee te maken?