Gerechtsdeurwaarder

""

De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en een gerechtsdeurwaarder. Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij de gerechtsdeurwaarder.

Hebt u een klacht over een gerechtsdeurwaarder?

Probeer uw vraag of kwestie eerst met de gerechtsdeurwaarder zelf op te lossen. Bij de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) vindt u algemene informatie. U kunt ook een klacht indienen bij de gerechtsdeurwaarder zelf. Een officiële klacht moet namelijk behandeld worden, en u krijgt hierop altijd een reactie. 

De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan een gerechtsdeurwaarder.

Als u er niet uitkomt met de gerechtsdeurwaarder

Loopt u vast bij de gerechtsdeurwaarder? Bijvoorbeeld doordat hij of zij afspraken niet nakomt? Of u geen reactie op een brief of klacht krijgt? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag. Een klacht over de gerechtsdeurwaarder mogen wij alleen behandelen als u zelf bij de gerechtsdeurwaarder hebt geklaagd. We zullen u in elk geval laten weten wat we voor u kunnen doen.

Dien dan online bij ons een klacht in of bel 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.

Taken gerechtsdeurwaarder

Een gerechtsdeurwaarder int schulden voor overheden of particuliere bedrijven. En mag hierbij dwang gebruiken, als iemand niet betaalt. Dat betekent dat hij beslag kan leggen op het inkomen, de bankrekening of andere eigendommen. Bij een huurschuld kan hij de woning of het pand ontruimen. De gerechtsdeurwaarder is de enige persoon die dit mag doen. Maar alleen met een vonnis van de rechter of een dwangbevel.

Hebt u een klacht over een gerechtsdeurwaarder, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg. 

 

Waar heeft uw vraag of klacht mee te maken?