Verzoek

Vrouw zit thuis op de bank en neemt documenten door

Hebt u een vraag voor de Huurcommissie over een verzoek dat u hebt ingediend? Duurt de behandeling bijvoorbeeld erg lang of vindt u dat u weinig informatie krijgt? Of hebt u een vraag voor de Huurcommissie over de beslissing op een verzoek? Bent u het bijvoorbeeld niet eens met de beslissing?  Op deze pagina helpen wij u verder.

Mijn vraag gaat over

  • De behandeling van mijn verzoek duurt lang

    Hebt u een verzoek ingediend bij de Huurcommissie, maar duurt het lang voordat de Huurcommissie uw verzoek behandelt? Dat is erg vervelend, zeker als u nu geen duidelijkheid krijgt. De Huurcommissie probeert verzoeken zo snel mogelijk te behandelen. Soms duurt het langer dan verwacht.

    U mag van de Huurcommissie verwachten dat zij u laten weten wat de stand van zaken is. Als dit niet gebeurt, kunt u bij de Huurcommissie vragen waarom zij u niet op de hoogte houden. Als u nog niet voldoende duidelijkheid krijgt, kunt u een klacht indienen bij de Huurcommissie. Komt u er samen niet uit of loopt u vast? Dan mogen wij u verder helpen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555

  • Ik kan de Huurcommissie niet bereiken

    Wilt u iemand bij de Huurcommissie spreken, neem dan contact met ze op. Kunt u ze niet bereiken? Dat is erg vervelend. Van de Huurcommissie mag u verwachten dat zij goed bereikbaar zijn. Soms is dit niet het geval. U kunt in dat geval direct contact met ons opnemen.  

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555

  • Ik ben het niet eens met de beslissing van de Huurcommissie

    Heeft de Huurcommissie uitspraak gedaan, maar bent u het daar niet mee eens? Dan kunt u dit aanvechten bij de kantonrechter. Bij een zogenaamde voorzittersuitspraak kunt u daarnaast ook gebruik maken van de mogelijkheid om in verzet te gaan tegen de voorzittersuitspraak. Dit doet u bij de Huurcommissie zelf. Hier vindt u meer informatie. 

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555