
De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en Dienst Toeslagen. Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij Dienst Toeslagen.
Hebt u een klacht over Dienst Toeslagen?
Dien dan eerst een klacht in bij Dienst Toeslagen. Wij mogen van de wet namelijk alleen klachten behandelen in de ‘tweede lijn’. Dus pas nadat u geprobeerd hebt het probleem met Dienst Toeslagen zelf op te lossen.
Hoe u dat doet? U kunt gratis bellen met de BelastingTelefoon: 0800 - 0543 (doorkiesnummer 7123 voor zorgtoeslag, huurtoeslag of kindgebonden budget en doorkiesnummer 7128 voor kinderopvangtoeslag), een online klachtenformulier invullen bij Dienst Toeslagen of een brief schrijven. Ook kunt u bezwaar maken bij Dienst Toeslagen.
De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan Dienst Toeslagen.
Als u er niet uitkomt met Dienst Toeslagen
Loopt u toch vast bij Dienst Toeslagen, dan helpen wij u graag verder. Bijvoorbeeld als Dienst Toeslagen gemaakte afspraken niet nakomt. Of als u geen reactie op een brief of ingediende klacht krijgt. Of als ze u onvriendelijk te woord staan of niet terugbellen.
Dien dan online bij ons een klacht in of bel gratis met 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.
Taken Dienst Toeslagen
Dienst Toeslagen kent toeslagen toe aan mensen die dat nodig hebben. Er zijn vier soorten toeslagen: zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag.
Hebt u een klacht over Dienst Toeslagen, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg.