CBR

""

De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij het CBR.

Hebt u een klacht over het CBR?

Probeer uw vraag of kwestie eerst met het CBR zelf op te lossen. Op de website van het CBR vindt u algemene informatie. U kunt ook een klacht indienen bij het CBR zelf. Een officiële klacht moet namelijk behandeld worden, en u krijgt hierop altijd een reactie. Neem contact op met het CBR.

De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan het CBR.

Als u er niet uit komt met het CBR

Loopt u vast bij het CBR? Bijvoorbeeld doordat het CBR afspraken niet nakomt? Of krijgt u geen reactie op een brief of klacht over bijvoorbeeld uw gezondheidsverklaring? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag. Een klacht over het CBR mogen wij alleen behandelen als u zelf bij het CBR hebt geklaagd. We zullen u in elk geval laten weten wat we voor u kunnen doen.

Dien dan online bij ons een klacht in of bel 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.

Taken CBR

Het CBR zorgt ervoor dat iedereen veilig aan het verkeer kan deelnemen. Zo kunnen mensen na het volgen van rijlessen, bij het CBR hun rijexamen doen. Het CBR toets ook of bestuurders geestelijk en lichamelijk gezond genoeg zijn om veilig te rijden.  

Hebt u een klacht over het CBR, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg. 

 

Waar heeft uw vraag of klacht mee te maken?