Verzoeker is niet tevreden over de afhandeling door de Belastingdienst van een door hem ingediende klacht. Kern van de klacht is dat verzoeker/zijn onderneming op een oneerlijke wijze concurrentie ondervindt door het handelen van de Belastingdienst. Volgens verzoeker heeft de Belastingdienst bij de klachtafhandeling te weinig aandacht besteed aan de specifieke omstandigheden die speelden. Het bleef in zijn beleving bij algemene bewoordingen over de wijze waarop de Belastingdienst normaal optreedt in een gelegenheid als hier speelt. De Nationale ombudsman is van oordeel dat bij de klachtbehandeling op een door verzoeker aangevoerde discrepantie in het optreden van de Belastingdienst niet wezenlijk wordt ingegaan. Ook wordt verzoeker niet erkend in zijn gevoel dat hij door mededelingen van medewerkers van de Belastingdienst op het verkeerde been is gezet. En ten slotte roept het vragen op dat betrokken medewerkers van de Belastingdienst ten onrechte (aanvankelijk) niet bij de klachtbehandeling zijn betrokken. De klacht is gegrond.
2016/004 Belastingdienst gaat in klachtbehandeling voorbij aan de inhoud van de klacht van een ondernemer
2016/004
Instantie: Belastingdienst
Klacht:
wijze van afhandeling door de Belastingdienst van een door verzoeker ingediende klacht
Oordeel:
Gegrond