Sinds de nieuwe verdeling van de etherfrequenties in 2003 heeft verzoekster naar haar zeggen slechte ontvangst van de publieke omroepen op de FM-band. Er zijn storingen veroorzaakt door de commerciële omroepen. Zij heeft dit al in 2003 bij het Ministerie van Economische Zaken(EZ), thans het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (ELI)aangekaart, maar is altijd afgescheept, vindt ze.
Verzoekster klaagt erover dat ELI haar nog steeds geen oplossing heeft geboden voor haar ontvangstprobleem met de publieke zenders. Verder klaagt zij over de wijze waarop het Ministerie heeft gereageerd op haar klachten hierover.
ELI heeft de nodige actie ondernomen om het storingsprobleem in de regio Rotterdam op te lossen, maar dat heeft nog niet tot een storingsvrije ontvangst voor verzoekster geleid. Gelet op de mogelijkheden van ELI kan echter niet worden gesteld dat ELI onvoldoende actie heeft ondernomen.
Zoals ELI zelf al heeft toegegeven, heeft de afhandeling van verzoekster brieven een aantal keren veel te lang geduurd. Ook is de informatie in de reacties van ELI niet steeds voldoende geweest. Verder waren er eerder geschikte momenten geweest om een storingsonderzoek te overwegen, nu verzoekster haar klachten bleef herhalen. Al met al heeft ElI zich onvoldoende hulpvaardig opgesteld nadat verzoekster zich met storingsproblemen bij het ministerie meldde.
De gedraging is in strijd met het vereiste van een correctie bejegening, en niet in strijd met het redelijkheidsvereiste.