Samenvatting
In de periode tussen 18-23 december 2009 belde verzoekster meermalen de politie omdat een auto de toegang tot haar garage blokkeerde. Verzoekster was niet tevreden met de dienstverlening van de parkeerpolitie. Zij vond dat de parkeerpolitie niet snel genoeg ter plaatse was, pas na herhaald aandringen een sleepwagen belde en onjuiste informatie verstrekte over het telefonische contact dat plaatsvond.
In de periode dat verzoekster contact had met de verkeerspolitie hadden we te maken met barre weersomstandigheden. Ondanks de vele meldingen die de politie als gevolg van de hevige sneeuwval op dat moment te verwerken had, heeft de politie zich volgens de Nationale ombudsman voldoende dienstverlenend opgesteld. De ter plaatse aanwezige politieambtenaren hadden getracht de zaak praktisch en snel op te lossen door de eigenaar van de auto te achterhalen en de auto te laten verplaatsen. Dat dit niet overeenkomstig de wens was van verzoekster die aandrong op verbaliseren doet niets af van de inzet van de parkeerpolitie.
De Nationale ombudsman stelde vast dat het optreden van de politie in overeenstemming is met het redelijkheids/evenredigheidsvereiste. De klacht over de gedragingen van de parkeerpolitie acht de Nationale ombudsman dan ook niet gegrond. De Nationale ombudsman onthoudt zich van een oordeel over de klachten over de frequentie van het contact en het verdraaien van de feiten.