Verzoeker klaagt er over dat zijn klacht niet in behandeling wordt genomen. Zijn klacht betrof het niet tijdig reageren op brieven, bezwaarschriften en verzoeken alsmede het niet tijdig verstrekken van informatie. De gemeente nam de klacht niet in behandeling omdat verzoeker de mogelijkheid had om een bezwaarschrift in te dienen en omdat de klacht niet voldoende duidelijk zou zijn. De Nationale ombudsman gaf aan dat de Nationale ombudsman zelf expliciet had aangegeven wat de klacht was en dat middels een gesprek met verzoeker de bedoeling van zijn klacht nader onderzocht had kunnen worden. De Nationale ombudsman oordeelde dat de gemeente geen gehoor heeft gegeven aan het vereiste om klachten welwillend en adequaat te interpreteren. Volgens de Nationale ombudsman had de klacht dan ook in behandeling moeten worden genomen. Er is sprake van schending van het beginsel van fair play.
2011/207: Klacht over reactietermijn bezwaarschriften en verzoeken en late informatieverstrekking
2011/207
Instantie: Gemeente Scherpenzeel
Klacht:
verzoeker niet serieus genomen door niet tijdig te reageren op brieven, bezwaarschriften en verzoeken
Oordeel:
Gegrond
Instantie: Gemeente Scherpenzeel
Klacht:
verzoeker niet tijdig van informatie voorzien
Oordeel:
Gegrond
Instantie: Gemeente Scherpenzeel
Klacht:
klacht niet behandeling genomen
Oordeel:
Gegrond