Nationale ombudsman ook lokale ombudsman

Op deze pagina

    Luchtfoto: mensen lopen kriskras door elkaar over plein

    Gemeenten, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen kunnen zich aansluiten bij de Nationale ombudsman. Als lokale ombudsman bieden we ondersteuning en advies bij interne klachtbehandeling. En natuurlijk zijn we de onafhankelijke behandelaar van klachten óver uw organisatie.

    Wat doet de ombudsman voor mijn organisatie?

    • De klachten van burgers of inwoners behandelen. We richten ons hierbij altijd op een persoonlijke, informele en oplossingsgerichte aanpak. Zodat mensen verder geholpen worden.
    • U krijgt ondersteuning en advies om uw interne klachtbehandeling nóg effectiever te maken.
    • Daarnaast kunnen we workshops en lezingen verzorgen over goede klachtbehandeling.

    Fijn dat de Nationale ombudsman actief met ons meedenkt en we met ze kunnen bellen om te sparren!

    Aansluiten?

    Werkt u bij een gemeente, waterschap of gemeenschappelijke regeling? U bent van harte welkom om u aan te sluiten bij de Nationale ombudsman. Een aansluiting gaat altijd per 1 januari in, en duurt minimaal een jaar.

    Bekijk de overzichtskaart met aangesloten gemeenten

    Wilt u zich aansluiten bij de Nationale ombudsman? Of heeft u vragen? We helpen u graag. Mail ons of bel en vraag naar Jan Prins via (070) 356 35 63.

    Handige informatie

    Bekijk onze praktische wijzers en informatiekaarten over klachtbehandeling bij overheden