Een bewoner dient bij zijn gemeente een verzoek in voor het plaatsen van een verkeersbord. Hij vindt dat er in zijn straat sprake is van een onduidelijke verkeerssituatie. Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan. In zijn straat zijn andere bewoners die hier anders over denken. De gemeente stelt daarom een 'integrale' benadering voor, waarbij ook naar andere zaken zoals groenvoorziening gekeken wordt. En bewoners hun voorkeur kunnen geven voor een verkeersbord. Na ruim anderhalf jaar komt de gemeente met het voorstel om een ander bord te plaatsen dan de varianten die eerder aan bewoners zijn voorgesteld. Met dit bord blijft volgens verzoeker de onduidelijke situatie bestaan. Verzoeker heeft dan al twee klachten ingediend bij de gemeente hierover. Hij wendt zich opnieuw tot de ombudsman. De gemeente erkent zelf dat het traject te lang heeft geduurd. Verzoeker vindt daarnaast dat het handelen van de medewerkers van de gemeente onvoorspelbaar is geweest. Door vele personele wisselingen werd er weinig voortgang gemaakt. Ook hield men zich niet aan gemaakte afspraken. Na onderzoek komt de Nationale ombudsman tot de conclusie dat de gemeente haar handelen onvoldoende heeft gemotiveerd.
|