Marjan krijgt hulp bij haar huishouden. Ook helpt iemand haar bij haar dagindeling. Marjan kan dit niet alleen. Echter, de gemeente heeft besloten dat Marjan minder hulp in de week gaat krijgen. Als ze dit van tevoren had geweten had ze bezwaar gemaakt, maar ze begreep niet wat er in de brieven stond die de gemeente haar stuurde. Het lijkt wel of Marjan en de gemeente een andere taal spreken. Door de veranderingen in haar zorg heeft Marjan extra gezondheidsproblemen opgelopen. Ze heeft verschillende keren geprobeerd te communiceren met de gemeente maar ze komen er samen niet uit, ten einde raad belt Marjan met de Nationale ombudsman.
Iedereen moet kunnen begrijpen wat er in de brieven staat die de overheid stuurt
De Nationale ombudsman vindt het erg belangrijk dat iedereen kan begrijpen wat er in de brieven staat die gemeenten en andere overheidsinstanties sturen. Zeker als er dingen misgaan doordat de communicatie slecht is, zoals in het geval van Marjan. Omdat Marjan er met de gemeente niet uitkwam hielpen we bij de communicatie. Door onze bemiddeling vonden Marjan en de gemeente vervolgens een goede oplossing voor Marjan’s probleem.
Gaat het mis tussen u en de overheid? Wij staan voor u klaar
Kan de Nationale ombudsman u helpen? U kunt ons bellen via het gratis telefoonnummer 0800 - 33 55 555.
Meer verhalen
Meneer Bakker moet zijn paspoort zelf ophalen
Meneer Bakker heeft een nieuw paspoort aangevraagd bij de gemeente. Hij woont in een bovenwoning en heeft onlangs een ingrijpende beenoperatie gehad waardoor hij niet goed kan bewegen. Lees zijn verhaal hier verder.
Romano heeft genoeg van de vuilnisbelt voor zijn deur
Romano zet iedere 2 weken netjes zijn vuilnis op de stoep. Normaal wordt dat keurig opgehaald door de gemeente. Maar nu blijven al de vuilniszakken al een hele tijd staan, ook het vuil van zijn medebewoners staat op de stoep. Lees zijn verhaal hier verder.