Financiële ombudsman

De Nationale behandelt geen klachten over financiële diensten. U kunt hiervoor terecht bij het Kifid.

Wanneer u als consument een klacht heeft over een financieel product of een financiële dienst, kunt u deze indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, kortweg Kifid. Bij Kifid kunt u terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. U moet wel eerst samen met uw financiële dienstverlener een oplossing proberen te vinden. Het centrale klachteninstituut is ingesteld door banken, verzekeraars, intermediairs, vermogensbeheerders en andere financiële dienstverleners. De financiële dienstverleners zelf hebben geen enkele zeggenschap over de behandeling van  klachten. Kifid behandelt ook klachten van consumenten over het gebruik van 0900-nummers van financiële dienstverleners. 

Adres
Bordewijklaan 38
2591XR DEN HAAG
Nederland
Postadres
Postbus 93257
2509AG DEN HAAG
Nederland
Telefoonnummer
070-3338999