Bent u ontevreden over de dienstverlening van de Belastingdienst? Dan kunt u een klacht bij hen indienen. Op de website van de Belastingdienst staat wanneer u een klacht kunt indienen.
Bezwaar maken
Bent u het niet eens met een beslissing van de Belastingdienst, bijvoorbeeld over een verlaging van een toeslag? Dan kunt u bezwaar maken bij de Belastingdienst. De Nationale ombudsman kan u hier niet bij helpen.
Klacht indienen
Wilt u een klacht indienen bij de Belastingdienst? Dit kan digitaal of telefonisch. Op www.belastingdienst.nl vindt u een digitaal klachtenformulier. Dit kunt u invullen en uitprinten. Onderteken het formulier en stuur het op. Op de website en op het digitale klachtenformulier kunt u lezen wat er in een klachtenbrief moet staan.
Hoe gaat het verder?
Hebt u een klacht ingediend bij de Belastingdienst? Binnen zes weken krijgt u antwoord. Soms kan de Belastingdienst uw klacht meteen verhelpen. Kijk op www.belastingdienst.nl voor uitgebreide informatie over de klachtenprocedure.
Bent u niet tevreden over hoe de Belastingdienst uw klacht behandelt?
Bent u niet tevreden over de manier waarop de Belastingdienst uw klacht heeft behandeld? Dan kunt u binnen één jaar de Nationale ombudsman vragen om dit te onderzoeken.
Rapporten over de Belastingdienst
De Nationale ombudsman deed eerder onderzoek naar klachten over de Belastingdienst. Rapporten over de Belastingdienst vindt u via onze zoekfunctie, of ga naar de Belastingdienst pagina op onze site.
Hebt u nog vragen?
Hebt u nog vragen of komt u er niet uit? Neem contact op met de Nationale ombudsman op het gratis telefoonnummer 0800 33 55 555.
Meer over de Belastingdienst en of de Nationale ombudsman u kan helpen leest u hier.