Verzoeksters naam en adres stonden verkeerd in de systemen van het UWV, waardoor verschillende brieven naar het oude adres werden verstuurd en verzoekster regelmatig verkeerd werd aangesproken. Het UWV bleek tijdens de bezwaarprocedure verschillende brieven naar het verkeerde adres te hebben verstuurd.
Verzoekster klaagt er bij de Nationale ombudsman over dat het UWV ondanks alle eerdere gebeurtenissen haar juiste adres nog niet had opgenomen en geen enkele poging had ondernomen om de foutief verstuurde post, w.o. medische stukken, terug te krijgen.
Uit onderzoek van de Nationale ombudsman bleek dat verzoekster bij het UWV nog steeds niet goed geregistreerd stond en dat brieven inderdaad verkeerd geadresseerd en geattendeerd waren. De Nationale ombudsman achtte het zeer aannemelijk dat het UWV tijdens de bezwaarprocedure medische stukken naar het oude adres had verzonden.
Hiermee had het UWV in strijd gehandeld met het vereiste van administratieve nauwkeurigheid en vereiste van rechtszekerheid geschonden.