Beste ombudsman,
Mijn buurvrouw Marjan krijgt hulp in huis. Ook helpt iemand haar bij haar dagindeling. Zij kan dit niet alleen. Maar de gemeente heeft besloten dat Marjan minder hulp in de week gaat krijgen. Als ze dit van tevoren had geweten had ze bezwaar gemaakt, maar ze begreep niet wat er in de brieven stond die de gemeente haar stuurde. Het lijkt wel of Marjan en de gemeente een andere taal spreken. Door de veranderingen in haar zorg heeft Marjan nu extra problemen met haar gezondheid gekregen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ze heeft verschillende keren geprobeerd te communiceren met de gemeente maar ze komen er samen niet uit, daarom schrijf ik u in de hoop dat u Marjan kunt helpen.
Vriendelijke groet,
Paul
“Iedereen moet kunnen begrijpen wat er in de brieven staat die de overheid stuurt”
Beste Paul,
Wat fijn dat je je buurvrouw Marjan op weg helpt. De Nationale ombudsman vindt het erg belangrijk dat iedereen kan begrijpen wat er in de brieven staat die gemeenten en andere overheidsinstanties sturen. Zeker als er dingen misgaan doordat de communicatie slecht is, zoals in het geval van Marjan. Omdat zij er niet uitkomen, gaan wij contact opnemen met de gemeente zodat er snel een goede oplossing gevonden wordt en Marjan duidelijkheid krijgt.
Met vriendelijke groet,
Reinier van Zutphen
De Nationale ombudsman
Gaat het mis tussen jou en de overheid?
Wij staan voor je klaar
Kan de Nationale ombudsman jou helpen? Je kan ons bellen via het gratis telefoonnummer 0800 - 33 55 555.
Meer verhalen
Meneer Bakker moet zijn paspoort zelf ophalen
Mijn vader heeft net een ingrijpende beenoperatie gehad waardoor hij niet goed kan bewegen. Hij woont in een bovenwoning zodat hij op het moment echt zijn huis niet uit kan. Lees verder
Romano heeft genoeg van de vuilnisbelt voor zijn deur.
Mijn buren en ik zetten iedere 2 weken netjes onze vuilnis op de stoep. Normaal wordt dat op tijd opgehaald door de gemeente. Lees verder