COA

""

De Nationale ombudsman helpt u graag op weg wanneer het misgaat tussen u en het COA. Hebt u een klacht? Dien dan eerst een klacht in bij het COA.

Hebt u een klacht over het COA?

Probeer uw vraag of kwestie eerst met het COA zelf op te lossen. Op de website van het COA vindt u algemene informatie. U kunt ook een klacht indienen bij het COA zelf. Een officiële klacht moet namelijk behandeld worden, en u krijgt hierop altijd een reactie. Neem contact op met het COA.

De volgende voorbeeldbrieven kunnen u helpen bij het schrijven van een goede brief voor uw klacht of bezwaar aan het COA.

Als u er niet uitkomt met het COA

Loopt u vast bij het COA? Bijvoorbeeld doordat zij afspraken niet nakomen? Of doordat u geen reactie op een brief of klacht krijgt? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag. Een klacht over het COA mogen wij alleen behandelen als u eerst zelf bij het COA hebt geklaagd. We zullen u in elk geval laten weten wat we voor u kunnen doen.

Dien dan online bij ons een klacht in of bel 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.

Taken COA

Het COA zorgt voor de opvang van asielzoekers in Nederland in asielzoekerscentra. Het COA helpt mensen die zijn gevlucht (vluchtelingen) om een toekomst op te bouwen. In Nederland, of in het land waar ze vandaan komen. Het COA doet dit in opdracht van het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Hebt u een klacht over het COA, de Nationale ombudsman helpt u graag op weg. 

 

Waar heeft uw vraag of klacht mee te maken?