Jaarverslag
In het jaarverslag staat wat we het afgelopen jaar gedaan hebben, en wat we bereikt hebben. Sinds 2017 maken de Nationale ombudsman, de Kinderombudsman en de Veteranenombudsman het jaarverslag voor de Tweede Kamer samen.
- Jaarverslag 2023: Burgerperspectief: een manier van doen
- Jaarverslag 2022: 'Tijd voor de burger'
- Jaarverslag 2021: 'De burger kan niet wachten'
- Jaarverslag 2020: 'De burger verdient beter'
- Jaarverslag 2019: 'Regel regie!'
- Jaarverslag 2018: 'Iedereen moet mee kunnen doen'
- Jaaroverzicht en jaarverslag 2017: 'Natuurlijk verbinden, daar gaat het om'
- Jaaroverzicht en jaarverslag 2016: 'Wie niet past, loopt vast'
- Jaaroverzicht en jaarverslag 2015: 'Burgerperspectief: een manier van kijken'
- Jaaroverzicht en jaarverslag 2014: 'Uw Nationale ombudsman dichtbij'
- Jaaroverzicht en jaarverslag 2013: 'Persoonlijk... of niet? Digitaal... of niet?'
- Jaaroverzicht en jaarverslag 2012: 'Mijn onbegrijpelijke overheid'
- Jaaroverzicht en jaarverslag 2011: 'Een vertrouwde overheid'
In het jaarverslag 2022 staat op pagina 43 per ongeluk vermeld dat de Nationale ombudsman in 2022 in totaal 80 klachten heeft ontvangen van burgers uit Caribisch Nederland. Dat klopt niet. Het juiste aantal klachten is 198. In de samenvattingen van het jaarverslag staat het aantal wel juist vermeld.
- Cijfers jaarverslag 2023
- Cijfers jaarverslag 2022
- Cijfers jaarverslag 2021
- Cijfers jaarverslag 2020
- Cijfers jaarverslag 2019
- Cijfers jaarverslag 2018